Stefanie-in-Leicester.reismee.nl

De lesweek kan beginnen...

Dag 10 in Leicester. Dag 2 dat ik 'les geef' op Groby, hoewel het nog niet meteen les geven is. Meer co-teaching en begeleiding.

Ik begin eindelijk de verschillen tussen dit schoolsysteem en dat van België door te hebben. De jongste studenten hier zijn ongeveer 15-16jaar, year 10 (bij ons is dit het vierde middelbaar). Voor geschiedenis moet ik zelfs les geven aan 17jarigen, dus een 6de middelbaar en ik moet zeggen dat ik hier naar uitkijk. Als ik een master ga doen, dan is dit de leeftijd waaraan ik les zou geven.

De tutor-sessies zijn speciaal. Ik zit in de New York groep bij Ana, een excentriek persoon. Hier komen studenten van verschillende jaren samen (ongeveer 15studenten) en krijgen een update over veranderingen in hun lessenrooster, evenementen, examens,... en zelfs het menu van de dag. Op dinsdag moet een student een zelfgemaakte quiz presenteren en maandag presenteert een student het nieuws. Ik observeer vooral aangezien er niet echt iets is dat ik kan doen, maar heb toch al wat ogpepikt. Studenten krijgen C1, C2 of C3 sancties. Een C1 kunnen ze krijgen als ze hun schrijfgerei niet bijhebben en moeten dan bijvoorbeeld nablijven. De studenten kunnen ook reward points krijgen voor goed werk te leveren, hoge punten te halen, op tijd te komen,... Het is wel interessant, maar soms ook wat saai aangezien ik niet mee kan doen.

Ik heb ondertussen al mijn lessen 'gegeven'. Kunst was tof. De leerlingen moesten maskers maken en ik heb met hen gepraat, hen beter leren kennen en eventuele tips gegeven (waar het nodig was). Film studies zijn ook geweldig. Tom, Tiffany en ik moeten 'Saving Private Ryan' presenteren. De studenten hebben gisteren 45min van de film gezien en morgen moeten we een presentatie geven over de emotionele aspecten. Ik vind dat het er toch knap uitziet.

Vandaag had ik geschiedenis waarbij Chris me meteen mijn onderwerpen gaf voor mijn eigen les te maken... Volgende week!!! Over de Berlijnse blockade en de Berlijnse muur. Over twee onderwerpen waar ik haast niets over weet... Dus dat wordt studeren, studeren en studeren:p Maar het zal me wel lukken. De studenten zijn erg tof en zien ernaar uit om me aan het werk te zien. Ze zijn in ieder geval enthusiast!

Fotografie is ook erg leuk. Het zijn kleine groepen waar ik vooral praat met de studenten over hun projecten en interesses. Ze zijn erg creatief en willen soms wat teveel, maar ik doe mijn best om hen te helpen.

Vandaag was het weeral een stralende dag, maar morgen ging het regenen... Spijtig, maar helaas. Ik geniet van mijn wandelingen van het bus station naar mijn hotelletje. Wat ik vervelend vind is het beslissen wat mijn avondeten wordt... Het probleem is dat ik niet kan koken en elke keer gaan eten is geen optie... Ik verlang toch wat naar een gewone puree of lekkere groentjes... Ik durf de maaltijden van de supermarkten niet te nemen omdat de groenten drijven in gravy (saus) en ik het niet vertrouw... Dus het is een samenstelling van rijst, pasta, broodjes, soepjes, toastjes,... Vandaag was het wok op school, dus dat smaakte. En in het weekend gaan Tom, Tiffany en ik uit eten. Belangrijk is dat ik water drink, fruit eet en ook yoghurt en niet teveel vet. Dat lukt toch (aangezien ik geen Mc Donalds of Burger King ben binnen gestapt en zeker geen KFC-.-' Belgische cuisine is toch naar mijn weten beter, hoewel als ik zou koken toch ook goed zou kunnen eten... Maar ik heb bijna geen tijd 's avonds, dus zijn het snelle maaltijden...

Nu een warme douche en wat lekkere druifjes eten^^ Straks skypen met papa en dan op tijd het bedje in!

Reacties

Reacties

Judith

Heey Sieke,
Klinkt allemaal wel leuk eh! :) toch al veel bijgeleerd precies. Jammer dat je niet meer les kan geven eh.
Ja en Belgische kost is echt veel beter denkik, als je terug komt zullen we eens goed gaan eten:) amuseer je nog grote zus ! Love Ya

Alex

Burger King? Ik zou weten wat te eten! ;-)

Stefanie

@Judith: zeker nog eens gaan eten^^ Als jullie trakteren:p

@Alex: Burger King is tempting, but the amount of 'big' people eating there scares me:p

Tanni

Mama zegt, "marks and spencers" en "asda" hebben gezonde ready meals, misschien daar eens gaan neuzen? (^^)

puntensysteem, haha deed mij direct denken aan harry potter :D, zalig :p..

Vandaag in leuven gaan winkelen, twas ook serieus aant gieten amai :p , de maandag zelfs nog beeke sneeuw :D, ma da zul je allemaal wel al weten waarschijnlijk :D

Dikke zoen!

Xxx

Rosalien

Hey!

Leuk leuk!

Even over het eten:D

Mag je nu plots niet meer koken van Paul? Bizar...
hij deed er bij ons in 't begin ook moeilijk over, maar als je blijft zagen, dan zwicht hij wel!!


Btw, in Granby Street was er een zalig Frans restaurant... Ziet er vrij chique uit langs buiten, maar valt best goed mee van prijs (en het is het beste restaurant in Leicester, want niet Brits:p). Weet niet of het er nu nog is, maar je ziet enkel een kleine ingang (omdat het zich op een verdieping boven iets anders bevindt)
En voor de rest: Indisch eten hé;)

Stefanie

Hey Rosalien!

Wel, ik denk wel dat ik mag koken van Paul, maar het probleem is ook dat koken voor één persoon moeilijk is:s Je hebt altijd veel overschot (ik toch altijd) en vind het zonde om alles weg te gooien... Maar vandaag in Groby college lekkere moussaka gegeten, dus eindelijk patatjes binnen:)

Dat Franse restaurant, is dat naast die Italiaan dat zo'n grote kroonluchter heeft? Want dan weet ik het zijn:p We gaan dit weten in de curry house om de hoek eten:)

Mama

Spijtig dat je de Queen niet hebt gezien en Kate Middleton. Ze is inderdaad mager.. maar verder wel een knappe dame!

Rosalien

Da's waar wat je daar zegt... Meestal hebben wij ook 's middags op school gegeten en 's avonds wraps ofzo gemaakt (drie dagen hetzelfde eten, driewerf hoera:D).

Ik denk het wel dat dat naast die Italiaan is;). Prijs is wat te vergelijken met op restaurant gaan in België (tenzij ze zijn opgeslagen natuurlijk)

And you gotta love curry;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!