Stefanie-in-Leicester.reismee.nl

The Queen en de Berlijnse Blockade

En week 2 zit er al weer op. Ik moet toegeven dat de tijd voorbij vliegt. We hebben het zo druk en de week zit zo gevuld dat ik bijna geen tijd heb voor andere dingen. Ik lees soms wel wat of speel op de psp, maar school komt natuurlijk voor. Ik heb al uren gespendeerd aan het maken van een les over de Berlijnse blockade en de Airlift... Ik heb een hele PowerPoint gemaakt en héél wat interessante stellingen... Nu nog aan Chris presenteren en hopelijk vind hij het goed. Morgen gaan we alvast beginnen aan de Berlijnse muur... Dat worden ook wat uurtjes studeren-.-'

Maar ik heb zeker geen spijt dat ik naar Leicester ben gekomen. Het is een ervaring die ik nooit zal vergeten en wat ik hier leer zal ik zeker kunnen toepassen in de toekomst tijdens mijn eigen lessen. Kunst en fotografie zijn creatieve vakken waar ik niet alleen terug mijn kunstzinnige 'ik' naar boven kan halen, maar ik leer omgaan met de leerlingen op een andere manier. Ik had Deborah verteld over eigen stage-ervaringen, hoe de leerkrachten achteraan in de klas zaten en je observeerden. De stress die ik daar had, heb ik hier totaal niet. Deborah kan niet geloven dat ze ons zo onder druk zetten.. Natuurlijk zijn niet alle leerkrachten zo, en we zijn een uitzondering daar in Engeland, want als je daar gaat solliciteren als leerkracht moet je een interview doen met de directeur, de leerkrachten, de leerlingen en hierbij nog een les geven... Beide systemen hebben hun goede en slechte punten, maar op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar het systeem van Groby!

Donderdag waren er weinig studenten in school. Je moest geen genie zijn om te weten dat ze aan het spijbelen waren. Ze waren naar Leicester city om daar the Queen en the Duchess te zien. Héél het centrum was versierd met Union Jack vlaggen en overal stonden hekken toen ik naar de bus stapte die morgen. In de krant stond dat er duizenden waren opgedaagd, dus al goed dat ze weg was toen ik terug naar huis ging, want anders kon ik gewoon niet door. Maar ik had toch wel graag the Queen gezien... en Kate ook, met haar teal-gray suit en te korte rokje-.-' Ze is ook wel erg mager:s Tim had het vrijdag nog gezegd tijdens fotografie dat ze te mager was. Hij wil liever iets om vast te houden. Tim is ook wel een geweldige kerel. Een echte Ier die er niet voor terug deinst om humor te gebruiken. Zelfs niet om te doen alsof hij bloedt, terwijl het kleurvloeistof is... Grappig dat hij het er niet afkreeg:p

Gisterenavond lekker gegeten met Tiffany en Tom. Ook wel wat wijn gedronken en dat voelde ik. Al lang niet meer zo gelachen:p Zometeen ga ik naar het centrum om iets te eten met hen en dan gaan we beslissen wat we gaan doen. Het is geen erg mooi weer, dus we gaan misschien wel naar het National Space Centre. Ik laat je weten hoe het is gegaan!

Reacties

Reacties

Nonkel Erwin & Tante Tessa

Hoi Stefanie,
alles goed ginder ? Zo te zien is het een hele ervaring 'away from home'...
Deze 5 weken zullen voorbij vliegen, dus :
enjoy to the max !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!