Stefanie-in-Leicester.reismee.nl

Groby Community College

Hier een tekste voor de Nederlandstaligen onder ons:) Ook mijn excuses voor de slechte leesbaarheid van de reacties. Blijkbaar kan je deze niet instellen:s Maar probeer ze aan te duiden alsof je de tekst wilt kopiëren en dan is ze duidelijk leesbaar!

Dus... Na een lekker ontbijtje deed ik mijn ochtenwandeling van 20min naar St. Margaret's station. Daar wachtte ik op de bus naar Groby die al vijf minuten te laat was-.-' Hoe dan ook, ze kwam toch opdagen en onderweg stapten Tom en Tiffany op. Het ticket was £2.50 (duur, dus die avond haalden we ons abonnement van £50.00)

We kwamen vroeg aan op Groby (wat een enorm complex is van lage gebouwen). Helaas mogen we er geen foto's nemen wegens privacy redenen, dus geen foto's van de school:s We kregen bezoekerspassen en Viv kwam om 10.00 ons ophalen. Ze is de onderdirecteur en wel een beetje hyper, maar tof. Ze bracht ons op de hoogte van de regels in de school en door het nieuwe beleid van de nieuwe directeur was het er wat formeler geworden. Volgend jaar komen en terug uniformen en mogen de leerlingen de leerkrachten niet meer met de voornaam aanspreken... Maar daar kan je natuurlijk niets aan doen. Wij mogen het iets lossere beleid nog meemaken. En dat was het ook. Ik voelde me ontspannen in de school en het is een relaxte sfeer tussen leerlingen en leerkrachten. We mochten ze wel onder geen omstandigheden aanraken of met iemand van het andere geslacht in een kamer alleen zijn... Dus dat doen we dan niet...

Na een rondleiding van Viv door het gebouw kregen we onze eigen pasjes. We maken nu officieel deel uit van de 'Groby Community College staff' met mijn foto en naam (+Moden Foreign Languages erop). Die pasjes moeten alle leerkrachten en stafleden dragen. Ik vind het toch leuk:p Minder leuk is dat we ons ook formeler moeten kleden. Gelukkig had ik niet teveel T-shirts en losse broeken bij dus dat komt goed^^ De school is opgedeeld in verschillende secties zoals Wetenschappen, Humane Wetenschappen, Moderne Talen, Kunsten,...) Het is er haast een doolhof, dus de kaart die we meekregen was een godsgeschenk:p

De vakken die we volgden waren wiskunde, fotografie en wetenschappen. Wiskunde is al niets voor mij en Tiffany. Tom vind het interessant, dus hij zal daarin wel les willen geven. Fotografie willen we alledrie doen. De studenten werken er het hele jaar aan een project en mogen dit zelf invullen. Ik kreeg al kriebels bij het zien van al die creativiteit! Wetenschappen is een no-no... Te moeilijke termen en niemand van ons heeft er ervaring mee.

De lunch valt mee. Je hebt het vettige eten zoals worsten enzo, maar ook panini en dagschotels. Voor vandaag kochten we een klein bakje pasta in een kraampje buiten. Morgen een salade of neem ik boterhammen mee:)

Dus all bij al geen slechte dag. Vermoeiend, maar leerrijk. Mijn voeten deden erg veel pijn door het dragen van hoge hakken, dus ik heb in het shopping center toch nog lage laarzen gekocht. 70% korting dan nog wel!

Na wat instant noodels mijn kiwi en yoghurt opeten en misschien vanavond nog een koekje of chocolaatje:p

Reacties

Reacties

Mama

Hoi Sie, leuk te horen wat je vandaag al hebt meegemaakt! Zo blijf ik elke dag bij met je belevenissen :) Ga proberen elke dag te lezen, zodat ik niets ga missen. Dikke zoen xxx

Evy

Het Stefke,

Amai, je hebt daar al veel meegemaakt op 3 dagen tijd precies. En die school klinkt heel interessant, heel anders dan hier in België!

Ben al benieuwd naar het volgende bericht!

xxx
Evy

tante Kris

Van mij ook een dikke zoen en slaapwel.

xxx

tante Gerda

Precies wel leuk daar!
Bij ons is het minder aangenaam... want nonkel Bo is gevallen op een ijsplek op weg naar de gletsje! Nu moet hij 3 weken rusten met een spierscheur in zijn kuit en loopt met krukken.
Slaapwel, gr van ons allemaal!

carine

Dag Stefanie, leuk dat je je reisverhaal op die manier deelt ! Het ziet er allemaal super en goed georganiseerd uit en ik hoor van je mama dat het hotel ook zo goed meevalt. Een goeie start ! Have fun !

Diane

Hallo Stefanie, ik ben de mama van Tom en ik vind het heel leuk en leerrijk om ook jouw ervaringen een keer te lezen. Alvast succes ginder en geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!