Stefanie-in-Leicester.reismee.nl

Eerste week observatie is achter de rug! (Hooray!)

Wat een week... Wie had gedacht dat observeren zo vermoeiend kon zijn? Wel, eigenlijk hebben we heel deze week weinig rust gehad en elke dag vijf uur non-stop geobserveerd, nog extra uren mee 'vergaderd' en dan nog mee moeten helpen in 3lessen Frans en een paar andere lessen. De heel tijd hadden we wat stress om vakken te kiezen tegen vrijdag. Maar de dag kwam en we hebben uiteindelijk een keuze gemaakt:)

Na het uitpluizen van roosters en leerkrachten achterna te zitten, kwamen we ieder tot een beslissing. Alledrie moeten we drie uur helpen bij Frans. Na 2 lessen kwam ik tot de conclusie dat het wel ging (zolang ik het kan voorbereiden, komt alles goed (zeker nu ik de leerlingen hun namen een beetje ken). Ze beginnen open te bloeien en dit helpt als ik soms niet op een woord kan komen. Ze snappen dat ik van Vlaanderen ben, niet van Wallonië, hoewel ik door mijn accent beter Frans kan dan hen:p Het is grappig om hen te zien praten in het Frans met een Engels accent, maar ze doen hun best en ze zijn zelfzekerder voor hun examen komende maandag.

Naast Frans, zal ik 5uur fotografie en 5uur kunst doen. Hierbij geef ik advies, tips en begeleid ik de leerlingen. Het is niet echt lesgeven, maar er waren weinig opties waar ik dit kon doen. Maar met een kunstdiploma kon ik hen toch helpen, zeiden de leerkrachten. Samen met Tiffany en Tom geven we 2uur les bij filmstudies. Deze komende weken gaan we 'Saving Private Ryan' kijken en bestuderen. We zien het wel zitten. Daarnaast geef ik samen met Chris geschiedenis. 2de wereldoorlog, dus dat wordt even terug studeren:p Maar ik zie het zeker zitten^^ Dus in totaal geef ik 17uren les. Niet slecht voor iemand die normaal gezien 12 tot 16 uren les moet geven:p Veel is begeleiding, maar zo zal ik veel praten met leerlingen en niet alleen Engels leren, maar ook ervaring opdoen met jongeren. Dit zie ik echt zitten!

Tom doet wiskunde alleen, terwijl Tiffany alleen fotografie doet. Samen doen ze psychologie en drama (en Frans en film met mij). We hebben dus alledrie genoeg uren.

Ik ben net thuis van Tom en Tiffany. De taxirit was maar 9pond voor een kwartiertje. Goedkoper dan in België. We hebben samen gegeten in de pub (een lekker wijnte gedronken - foto's komen nog) en daarna nog twee afleveringen van 'The Walking Dead' gezien. Spijtig dat ik niet de volgende afleveringen kan downloaden:( Ik denk dat het internet hier een limiet heeft... Dus even op mijn tandjes bijten, maar het valt hier goed mee. Week 1 ging snel voorbij, dus de volgende vier weken zullen vliegen^^

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!